mandag den 19. august 2013

Hvad med mine bøger!?

Jeg har en BA i litteraturvidenskab, så det siger lidt sig selv, at jeg elsker bøger. Og jeg har mange. Hvis du spøger min kæreste, vil han måske sige at jeg har lidt for mange.
Det syens jeg selvfølgelig ikke selv. De bedste og "pæneste" bøger står fremme i stuen, og vi har det sidste år måtte rydde flere og flere rum i reolen, for at få plads til nyindkøbte bøger. Så er der også de bøger der ligger i kasser under senge, og de få der stadig er hjemme hos mine forældre.
Jeg elsker bøger.
Problemet med at have mange bøger opstår for mig, nu her når jeg skal flytte, fordi hvilke bøger skal jeg tage med mig?
Det er jo helt sikkert at jeg ikke kan tage ALLE mine bøger med, men jeg bliver jo nødt til at have lidt med, bare lidt.

En ting er helt sikkert, jeg skal have mine Harry Potter bøger på engelsk med. Jeg elsker de bøger, og de har været en stor del at både min barndom og mit "voksenliv".
Jeg er også ret sikker på at jeg skal have mine flotte udgave af Alice's adventures in wonderland og The wonderful wizzard og Oz med.
Jeg vil også gerne have min The Great Gatsby, Alkymisten, One day, Catcher in the Rye osv med - og det er da helt sikkert at jeg også skal have min samlede Narnia værker med + de bøger jeg endnu ikke har fået læst.

Så, som du måske kan fornemme, tager det pludselig fart, og jeg har hurtigt "valgt" for mange bøger.
Det er ikke nemt at være biblioman - eller i hvertfald ret glad for bøger.







4 kommentarer:

  1. Det er da også et forfærdeligt valg at stå overfor! Men nogle bøger bliver man jo nødt til at have med :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Men hvad nu hvis man bliver nødt til at have dem alle med? Åh

      Slet
    2. Så må du jo leje en container og fragte dem over ;D Uha kan godt forstå, at det er noget af et dilemma, hvad man skal tage med!

      Slet
  2. Uh, ja - det er da godt nok et svært valg. Kan huske hvor meget jeg savnede mine bøger i starten, da jeg flyttede dem fra soveværelse til stue (; Men det er nu også som om, at de ligeså langsomt sniger sig derind igen, en efter en, og gemmer sig under seng, i sengen, i vindueskarmen, på reolen osv.

    - Kit

    SvarSlet